شیرینی

طرز پخت رولت خامه ای با پنیر ماسکارپونه

برای طرز پخت رولت خامه ای با پنیر ماسکارپونه به صورت زیر عمل کنید:

هم زدن تخم‌مرغ

ابتدا تخم‌ مرغ‌ها را را با شکر و وانیل ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا حجم آن دو برابر شود. فقط حواستان باشد بیش از حد این کار را انجام ندهید، زیرا در آخر کیک شما ترک می‌خورد. 5 دقیقه برای هم زدن تخم‌مرغ کافیست تا سفت و کشدار شود.

بعد روغن و شیر را به این ترکیب اضافه کرده و دوباره هم بزنید.

اضافه کردن آرد

قبل از اینکه آرد را به مایع اضافه کنید، آن را الک کنید تا حسابی صاف و نرم شود. اگر از آرد مخصوص کیک استفاده کنید، شیرینی شما بافت بهتری خواهد داشت. بعد از الک کردن آرد به آن بکینگ پودر و نمک را اضافه کنید. حالا آرد را کم کم داخل مواد بریزید و خوب هم بزنید. ترکیب آرد با مواد باید تا جایی باشد که گلوله‌های آن از بین برود.

خمیر کیک رولت خامه ای باید شل و روان باشد و اگر احساس کردید سفت شده است، به آن مقدار بیشتری شیر اضافه کنید. غلظت خمیر باید به اندازه ماست باشد.

آماده کردن قالب کیک

برای طرز تهیه رولت خامه ای خانگی باید یک سینی با عمق 3 سانتیمتر و اندازه 23*32 سانتیمتر را انتخاب کنید. کف آن کاغذ روغنی قرار دهید و یا آن را چرب کنید تا کیک شما به قالب نچسبد.

حالا فر را روشن کنید و روی دمای 190 درجه قرار دهید تا به مدت 10 دقیقه گرم شود.

مایع خمیر کیک را داخل سینی فر بریزید و داخل فر قرار دهید. دمای فر را روی 180 درجه و زمان آن را روی 20 دقیقه بگذارید. بعد از تمام شدن زمان پخت، قبل از اینکه کیک را از فر خارج کنید، با یک خلال دندان تست کنید و اگر خمیر به خلال نچسبید، یعنی کیک شما پخته است.

کیک را با کمک کاغذ روغنی رول کنید تا فرم بگیرد و به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

آماده کردن خامه برای رولت

حالا در این مرحله از آموزش پخت رولت خامه ای ست که باید از پنیر ماسکارپونه هم استفاده کنید. برای این کار ابتدا خامه قنادی را از فریزر خارج کنید تا ذوب شود. بعد آن را داخل دستگاه بریزید تا فرم بگیرد و سفت شود. در مرحله بعد پنیر ماسکارپونه را به خامه اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

حالا کیک رول شده را از یخچال بیرون بیاورید و باز کنید. از مواد خامه و پنیر با کفگیر بردارید و روی سطح کیک بمالید تا صاف و یکدست شود. در آخر هم کیک را دوباره رول کنید و برای مدت 4- 5 ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود و بافت منسجم بگیرد.

در آخر رولت را با چاقو برش بزنید و با موادی مثل پودر نارگیل، پودر کاکائو، پودر پسته و پودر قند تزئین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *